30 Aralık 2010 Perşembe

hafıza-i beşer



Hafıza-i beşer nisyan ile malüldür.” (Türk atasözü)

Blogumun ismine yaraşır bir şekilde, 2010 yılı üzerinde isim-şehir oynamaya karar vererek başladım bu yazıya. Biraz hafızamı zorladım; biraz da tüm gazetelerde hazırlanmış olan “2010 yılına bakış” fotogalerilerini .. İnsan hafızasının yaradılışına hayran olmakla isyan etmek arasında gidip geldim.

İnsan aklı, olumsuz olayları hatırlamamaya ne kadar yatkın; mutsuzlukları derinlere gömmeye, kötülüklere sünger çekmeye.. Ne kadar dirensek boş, gece olup da biz uykuya dalınca hafızamızdaki çirkin kareleri, kötü sözleri, acı ve hüzüneri süpüren zihnimizi temizleyen küçük süpürgeler var, Hayatın adaletsizliği ve acımasızlığına rağmen hayatta kalabilmek için bunun gerekli olduğunu bilsem de, 2011 yılında Türk halkına ve tüm dünyaya daha güçlü bir hafıza diliyorum. Kötülükleri unutmamak ve unutturmamak için.. Iyilikleri unutmamak ve hayata tutunmak için.

2010 yılından bende iz bırakanlar ise şöyle:
Tekel işçilerinin haklı direnişi, Meksika Körfezi’ndeki BP kuyusunda yaşanan patlamanın ardından denize dökülen 206 milyon varil petrol, KPSS skandalı, Eyjafjallajokull Yanardağı’ndaki patlamanın yarattığı kül bulutuyla 21. Yüzyılda insanoğlunun doğaya her şeye rağmen yenik düşmesi, Elazığ ve Haiti’deki deprem ile Pakistan’daki sel felaketleri, Zonguldak’taki maden kazasında hayatını kaybeden iki işçinin cesetlerini bile hala alamayan ailelerinin, Şili’deki maden kazasından tam 69 gün sonra 33 işçinin yerin 700 metre altından sağ çıkarılmasını seyretmelerinin verdiği tarifi imkansız duygular, Türk halkının akla karayı ayıklamaktan maalesef aciz olduğunu bize bir kez daha gösteren Mavi Marmara, Wikileaks, Taksim Meydanı’ndaki canlı bomba saldırısı….

Hadi siz hatırlatın benim hatırlayamadıklarımı!

isim: Julian Assange
Şehir: Beyrut
Bitki: Alltın çilek
Nesne: Ipad
Etkinlik: U2 360º Tour Istanbul Konseri
Film: Inception, Christopher Nolan
Kitap: Muz Sesleri, Ece Temelkuran

Beni bu yazının başına oturtan asıl amacı tamamlamış olarak, hepinize mutlu bir sene diliyorum.

1 yorum:

  1. Güzel, olağanüstü değilse de çok beğendim.. Aslında unutmamamız gereken fakat unuttuğumuz mühim üstünde olan vak'aların bizde ki akisleri sanki sözde kalıyormuş hissine kaptıran bir duygu içinde bırakıyor. Yazar arkadaşıma teşekkür ederken bizimde müetavazı (fakirhane); http://diyaribayburt.blogspot.com 'umuzdaki hafızai beşer'e bir göz atmasını öneririm.. Lokal bir çalışma ama son zamanlarda şiddetle ihtiyacımız olan bir sentez yapmaya çalıştık; yani sağdan, soldan, tarikatlı, cemaatlı, ülkücü, sanat adamı, siyaset erbabı, sade vatandaş profili gibi insan figürlerini bir sayfada yazmak gibi zor bir işi üstlendik..
    Saygı ile 2011 yılının huzur getirmesini diliyorum, tüm insanlara...

    YanıtlaSil